nasz kanal na youtube
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header

Pierwsze spotkanie informacyjny tegorocznej edycji programu
Bardzo Młoda Kultura na Dolnym Śląsku

f

Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu oraz Urząd Miasta Świdnica zapraszają wszystkich miłośników kultury w niebanalnym wydaniu, animatorów i edukatorów na pierwsze spotkanie informacyjne, 3-letniego programu Narodowego Centrum Kultury pn. Bardzo Młoda Kultura, które odbędzie się już 7 marca br. w Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych przy ul. Długiej 33 w Świdnicy. Spotkanie rozpocznie się o godz. 11:00 i potrwa około trzy godziny. Kolejne spotkania zaplanowano w Głogowie (14 marca), Jeleniej Górze (21 marca) i Wiszni Małej (22 marca). Aktualności dotyczące programu i spotkań informacyjnych zamieszczane są na stronie www.bardzomlodakultura.pl oraz na portalu Facebook – fun page Bardzo Młoda Kultura na Dolnym Śląsku.


Program Bardzo Młoda Kultura na Dolnym Śląsku wspófinansowany jest ze środków Narodowego Centrum Kultury oraz Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Jego tegoroczna edycja rozpoczyna się od serii spotkań informacyjnych w Świdnicy, Głogowie, Jeleniej Górze i Wiszni Małej, na których osoby zainteresowane realizacją pomysłów z zakresu edukacji kulturowej będą mogły poznać szczegóły programu. Niezmiennym elementem projektu jest dwuetapowe konkursowe postępowanie kwalifikujące dla uczestników, dwudniowe warsztaty dla zwycięskich zespołów, podczas których będą mogły podnieść swoje kompetencje, a po warsztatach realizacja pomysłów w ramach regrantingu. Niezmienna także pozostaje kwota na realizację projektu, która wynosi 10 tys. zł i wymóg, aby zespoły były tworzone przez trzy osoby reprezentujące środowisko oświaty i kultury. Forma i pomysł na inicjatywę ograniczone są jedynie kreatywnością uczestników.

Zeszłoroczna edycja programu ożywiła przestrzeń kulturalną w dziesięciu miejscowościach regionu. Projekty były realizowane w Bielawie, Bolesławcu, Bolkowie, Gaworzycach, Jaworze, Kamiennej Górze, Kromnowie, Legnicy, Wleniu i Wrocławiu. W ramach programu zrealizowano m.in. projekty filmowe, teatralne, muzealne, z zakresu sztuki cyrkowej i rzemiosł artystycznych. Działania obfitowały w spotkania edukacyjne, konferencje, warsztaty, próby, pokazy, happeningi. Liczba tego rodzaju przedsięwzięć zbliżyła się do 300, w których łącznie wzięło udział ponad 2000 osób. Dla większości uczestników udział w projekcie wiązał się z odkrywaniem szans i możliwości jakie oferują lokalne instytucje kultury wspierane przez animatorów i liderów kultury. Operatorem dolnośląskiej części programu BMK jest Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu.

 

Filmy z realizacji projektów w roku 2016:

Edukacja z filmem i legendą – Bielawa: 
https://www.youtube.com/watch?v=Cr1_abSHBWk

Wkoło koła – Bolesławiec:
https://www.youtube.com/watch?v=ZmaQXmoT2-E

więcej informacji

„Niepozowane” wystawa kolektywu Un-Posed

f

10 marca – 8 kwietnia 2017
Galeria FOTO-GEN
pl. bpa Nankiera 8, Wrocław
Wernisaż: 10.03.2017, godz. 18.00


Na wystawie zaprezentowanych zostanie kilkadziesiąt zdjęć wykonanych przez autorów należących do jednej z najbardziej rozpoznawalnych i najważniejszych polskich grup skupiających fotografów ulicznych.

 

Nieupozowanie i nieustawienie zdjęcia to podstawowa zasada fotografii ulicznej. Fotograf musi obserwować, dostrzegać to, czego inni nie zauważają. Są też tacy, którzy niemal uprzedzają wypadki – wcześniej widzą, że ktoś ciekawie ubrany wejdzie za moment w promień słońca, przejeżdżający wagon zasłoni reklamę, albo pędzący – stworzy ciekawy, rozmyty drugi plan. Do większości zdjęć ulicznych trzeba mieć też sporo szczęścia.

Bohaterem wystawy „Niepozowane” jest człowiek. Znajdujemy go w bardzo różnych sytuacjach – codziennego jeżdżenia do pracy, w trakcie rytuału religijnego lub wypoczynku. Fotografie dziewięciorga autorów powstałe w bardzo różnych miejscach na świecie układają się w opowieść o współczesnej kondycji człowieka. Jak się zachowuje, czym się otacza, jakie emocje wyraża w miejscach publicznych. Co nas z nim łączy? Czy odnajdziemy siebie w podobnych sytuacjach? Czy gdzieś już widzieliśmy te sceny? Niepozowane, migawkowe, ulotne, chwilowe. Mijamy je codziennie.

„Niepozowane” to polska nazwa kolektywu Un-Posed i także tytuł zbiorowej wystawy. Prezentujemy zarówno najlepsze jak i najnowsze zdjęcia znanych w środowisku fotografii ulicznej autorów.

 

Autorzy zdjęć: Damian Chrobak, Maciej Dakowicz, Jamie Fyson Howard, Ania Kłosek, Monika Krzyszkowska, Tomasz Kulbowski, Tymon Markowski, Marta Rybicka, Adrian Wykrota.

 

Kuratorka wystawy: Joanna Kinowska

 

Koordynatorka wystawy: Marta Przetakiewicz

 

 

Kolektyw Un-Posed powstał w 2011 roku z inicjatywy Damiana Chrobaka. Ten najbardziej rozpoznawalny polski kolektyw skupiony wokół fotografii ulicznej, po przerwie, powrócił na początku 2016 roku w nowej odsłonie. W skład reaktywowanej grupy wchodzą: Damian Chrobak, Maciej Dakowicz, Jamie Fyson Howard, Joanna Kinowska (kuratorka), Ania Kłosek, Monika Krzyszkowska, Tomasz Kulbowski, Tymon Markowski, Marta Rybicka oraz Adrian Wykrota. Nadrzędnym celem grupy jest kształtowanie kreatywności i świadomości wizualnej dotyczącej przestrzeni publicznej oraz promowanie osiągnięć polskich fotografów ulicznych.

Fotografia uliczna opiera się na rejestrowaniu niezwykłych zdarzeń, symboli czy anegdot, ukrytych w codziennych sytuacjach, dziejących się w miejscach publicznych, ale niezauważanych przez większość ludzi. Pomimo tego, że członkowie kolektywu poruszają się w tym samym obszarze zainteresowań, każdy z nich ma odrębny, indywidualny styl, co pokazuje złożoność i potencjał tkwiący w fotografii ulicznej. Jedno jest wspólne i konieczne: wyprzedzanie zdarzeń, bycie bardzo blisko sytuacji i ludzi, fotografowanie codziennie – cierpliwe, instynktowne wypatrywanie decydujących momentów, wartych utrwalenia w kadrze ułamków sekund.

Zdjęcia kolektywu Un-Posed prezentowane były na wystawach w Leica Gallery w Warszawie, podczas Miesiąca Fotografii w Berlinie, a także w ramach międzynarodowych projektów Eastreet i Street Photography Now.

Premiera wystawy „Niepozowane” miała miejsce w sierpniu 2016 roku w Brain Damage Gallery w Lublinie. Jej współproducentami są Brain Damage Gallery i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Wystawę zrealizowano przy pomocy finansowej Miasta Lublin.

Więcej informacji o Un-Posed: www.un-posed.com

 

Teczka prasowa do pobrania

 

Galeria FOTO-GEN

Ośrodka Kultury i Sztuki we Wrocławiu

Instytucji Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego

pl. bpa Nankiera 8, 50-140 Wrocław

tel. 71 344 78 40

e-mail: galeria.foto-gen@okis.pl, www.okis.pl

Galeria czynna od poniedziałku do soboty w godz. 10.0018.00.

Bilety: 4 zł, ulg. 2 zł. W poniedziałki wstęp bezpłatny.

więcej informacji

GLASSTOSTERON

f

12 marca - 16 kwietnia 2017
Oddział Wałbrzyskiej Galerii Sztuki BWA w Zamku Książ,
ul. Piastów Śl.1, Wałbrzych
Wernisaż: 18.03.2017, godz. 17.00

 

W sfeminizowanym świecie sztuki szkła pozostała niewielka grupa artystów, w żyłach których krąży jeszcze zachowany od prahistorii, tajemniczy składnik ich organizmów glasstosteron. To on odpowiada za miliony szklanych dzieł sztuki, które wykreowali od czasu wydmuchania pierwszej, szklanej bańki do czasu powstania w USA, w drugiej połowie lat 60. XX wieku, artystycznego zjawiska nazwanego później Art Glass Movement’em. Mężczyźni, pionierzy tego ruchu, rozpropagowali pełne uniezależnienie się twórcy od huty szkła, jedynego miejsca gdzie można było tworzyć w gorącej masie szklanej. Powstające pracownie/studia szkła, dały możliwość niekończących się eksperymentów i otworzyły drogę do eksplorowania kolejnych, nowatorskich technik szklarskich. Świat oszalał na punkcie szkła artystycznego - było inne niż to produkowane seryjnie, nawet jeżeli krótkie serie miały cechy unikatów. Już nie wystarczyło „artystyczne zdeformowanie” obiektu, użycie kilku kolorów czy skala przedmiotu. Nowe techniki to nowe w wyrazie i formie obiekty.

 

Obok mężczyzn, pierwszych eksperymentatorów, zaczęły pojawiać się kobiety/artystki szkła, co było naturalnym zjawiskiem, towarzyszyły przecież przy pierwszych doświadczeniach amerykańskich kolegów. Ruch i jego wpływy rozszerzył się na całą Amerykę Północną i Europę. Z biegiem czasu proporcje męskiego i żeńskiego pierwiastka w sztuce szkła zostały mocno zachwiane. Oglądając wystawy szkła, przeglądając katalogi, wizytując pracownie/katedry/wydziały projektowania szkła bez trudu zauważymy dominację kobiet. To ich twórczość zostaje coraz częściej prezentowana na poświęconych tylko kobietom wystawach szkła - tak dzieje się na świecie i również w Polsce. Konkursy na statuetki dla kobiet, projektowane i wykonane przez kobiety czy wspólna wystawa szkła artystek z Polski i Czech to tylko nieliczne krajowe przykłady.

 

Ostatnim dowodem takiej kobiecej dominacji w świecie jest przygotowana w 2016 roku, przez The Mint Museum i Toledo Museum of Art, wystawa Fired Up: Contemporary Glass by Women Artists , prezentująca kobiecą sztukę szkła, obejmującą okres „od zdominowanego przez mężczyzn Art Glass Movement’u lat 60. do instalacji i prac wykonanych w mixed media początku XXI wieku, ukazujących przenikanie się wpływów sztuki, rzemiosła i dizajnu”.

 

Jak wobec tego zjawiska skromny, UNBREAKABLE „nietłukący się szklany zestaw” twórców może stawić czoła armii swych koleżanek?

 

Niech odpowiedzi na to pytanie dostarczy Państwu przygotowany projekt, w którym zaproszeni artyści zmierzyli się z koniecznością zaprezentowania obiektów podkreślających ich przynależność do męskiego świata. Mocne w wyrazie, formie i skali obiekty, często zawierające erotyczny podtekst, stanowią trzon wystawy GLASSTOSTERON. Niech każdy postara się odczytać, zawarty w pracach moich kolegów, wpływ owego tajemniczego, organicznego związku chemicznego i spróbuje odnaleźć ich męski punkt widzenia. Poszukajcie Państwo w naszych obiektach i instalacjach drapieżności struktur, mrocznych płaszczyzn, optycznego ciężaru materii, symboliki elementów oraz znaków i co może dziwne w męskiej sztuce - delikatności zewnętrznych i wewnętrznych reliefów. Może wtedy znajdziecie odpowiedź i zobaczycie różnice w twórczości obu grup.

 

Ja sam nie jestem pewien, czy w przyszłości glasstosteron uratuje męską twórczość. Oby nie stał się wyznacznikiem „nowego wieku” i kruchości męskiej osobowości z naklejką OSTROŻNIE SZKŁO !

 

prof. Kazimierz Pawlak
kurator projektu

 

Organizatorzy:
Wałbrzyska Galeria Sztuki Biuro Wystaw Artystycznych
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wroclawiu Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnoślaskiego

więcej informacji

W marcowym numerze MIESIĘCZNIKA „ODRA”:

f

WOLEŃSKI o etosie inteligencji  URBANEK: Gra o Wałęsę
INWAZJA ROBOTÓW
  Z listów do redakcji Z. BAUMANA
ORZECHOWSKI: FAKE NEWS
 ŚWIERKOCKI o anglicyzmach
CITATI o CONRADZIE
 POUND: Z fragmentów PIEŚNI
ROMANOWICZOWA
 GOLDSMITH: Pogoda  Tate Modern

więcej informacji

„Za…i przed kamerą – „Dolina Pałaców i Ogrodów” w obiektywie Marzeny Zawal

f

21 marca 2017 r.
Zamek Książ
ul. Piastów Śląskich 1, Wałbrzych

- godz. 18.00 – „Za…i przed kamerą – „Dolina Pałaców i Ogrodów” w obiektywie Marzeny Zawal - wernisaż wystawy fotosów z planu filmowego „Dolina Pałaców i Ogrodów.
(Wystawa czynna:  21.03-4.04.2017r.)

- godz. 19.00 - pokaz filmu „Dolina Pałaców i Ogrodów”

wstęp wolny

 

 

Przedstawiciele rodu Schaffgotschów tworzyli historię Kotliny Jeleniogórskiej już od średniowiecza. Przez stulecia ród ten wywierał wpływ na okolicę i brał udział w najważniejszych wydarzeniach każdej epoki. O Dolinie Pałaców i Ogrodów traktuje nowy film w ramach cyklu „Dolny Śląsk Pełen Historii”

Zamki, dwory, pałace, wielkie posiadłości ziemskie – wszystko to znajdowało się w posiadaniu tej słynnej rodziny: zamek Chojnik, pałac w Sobieszowie, pałac w Cieplicach, pałac w Czernicy i dwór Czarne. Film przypomina sylwetki najważniejszych z jej przedstawicieli: Gotsche II, Hansa Ulryka, Leopolda Schaffgotscha i wielu innych. Wszyscy oni zapisali się wielkimi zgłoskami w kronice historii rodowej i regionalnej – kronice Doliny Pałaców i Ogrodów.

Oprócz Schaffgotschów – świadków burzliwej historii i gospodarzy regionu – w fabularyzowanym filmie dokumentalnym pojawią się również inne wielkie postacie oraz ich pałace: hrabiostwo Reden – założyciele jednego z pierwszych na kontynencie parków romantycznych w Bukowcu. Pałac i park, którego gośćmi był sławny romantyczny malarz Caspar David Friedrich oraz poeta Johann Goethe.  

Nieopodal, w Mysłakowicach i Karpnikach, spędzała lato rodzina królewska, urządzając huczne bale, udając się na romantyczne spacery i wycieczki po śląskim „Elizjum”. Pałacowe parki u stóp Karkonoszy: Wojanów, Staniszów, Bukowiec, Karpniki, Cieplice, Ciszyca, Mysłakowice jeden po drugim zamieniały się w romantyczne oazy z widokiem na najważniejszą górę Prus – Śnieżkę.     

W tej scenerii rozgrywa się nieszczęśliwa miłość polskiej arystokratki Elizy Radziwiłłówny i księcia Prus, syna króla, Wilhelma. Nic nie trwa wiecznie i romantyczne czasy zastąpiły wiek żelaza, pary, ludowych buntów i socjalistycznej rewolucji. Konflikty na tle klasowym – między arystokracją i przemysłowcami z jednej strony, a robotnikami z drugiej – zakończył wybuch pierwszej, a potem drugiej wojny światowej.            

Uciekając przed nadciągającą ze wschodu Armią Czerwoną, niemieckie rody arystokratyczne opuściły pałace, w tym i Schaffgotschowie, zostawiając swoje dominia wraz z pałacem w Cieplicach na łasce przybyszów ze wschodu. Zrujnowane w latach komunistycznych pałace i parki powoli odzyskują dzisiaj blask, będąc świadkami historii i ludzkich dramatów. Film jest również opowieścią o przemianach kulturowych w Kotlinie.            

Misją cyklu „Dolny Śląsk Pełen Historii” - tworzonego przez TVP3 Wrocław i Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu - jest ukazanie piękna regionu, przekazanie wartościowej wiedzy o jego historii i kulturze, aktywizacja lokalnej społeczności oraz zwiększenie dumy z miejsca zamieszkania. Dla mieszkańców miejscowości, w których kręcone są zdjęcia, realizacja filmu to zawsze ważne wydarzenie odbijające się echem w lokalnych mediach i angażujące dziesiątki osób z grup rekonstrukcyjnych oraz statystów – często pasjonatów historii.

Film miał już swoje premiery we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Wojanowie i na antenie TVP 3 Wrocław w listopadzie i grudniu zeszłego roku.

więcej informacji

Współorganizujemy

« powrót

Mikrofestiwal 2014 – Kryzys i awangarda

Mikrofestiwal 2014 – Kryzys i awangarda

Dodano: 03.03.2014 16:28

28 - 30 marca 2014
Pub Włodkowica 21, ul. Włodkowica 21, Wrocław

Z roku na rok zdaje się przybywać rzeczy, które są „w kryzysie”. Na rosnącej w niezwykłym tempie liście są już literatura, poezja, nauka polska, humanistyka, teoria literatury, Uniwersytet i uniwersytety, rynek wydawniczy, prasa kulturalna i tygodniki, dziennikarstwo i scena teatralna. „Kryzysowa retoryka”, wyszlifowana podczas ostatniej globalnej recesji, wyzwoliła się ze swojego pierwotnego kontekstu i usamodzielniła: wszystko, co się nie sprzedaje, może być uznane za pozostające „w kryzysie”.

 

Od początków tego, co nazywamy nowoczesnością, odpowiedzią na kryzys (czy to kryzys „realny”, czy też jego „poczucie”) była – w sztuce i literaturze – awangarda. W tym roku zapraszamy (do czytania, performowania i dyskusji) autorów oraz krytyków, którym tradycje awangardy są w jakimś sensie bliskie: eksperymentatorów i wywrotowców. Szukamy odprysków i pozostałości historycznej awangardy, jej nowych przetworzeń; pytamy o to, czy duch awangardy – bądź jej widmo – są obecne wśród nas.

 

Poszczególne dni festiwalu odbywają się pod hasłami, które zaczerpnęliśmy ze znanego wiersza Gila Scotta-Herona „The Revolution Will Not Be Televised” (zobacz). Guest star tegorocznej edycji, Ben Mellor, jest autorem znakomitego coveru/pastiszu tego utworu, „The Television Will Not Be Revolutionised” (zobacz). Z kolei podczas samego Mikrofestiwalu planujemy premierę polskiego coveru – stworzonego kolektywnie przez kilkoro młodych poetów, uwspółcześnionego i zaadaptowanego do polskiego kontekstu.

 



Dzień pierwszy, pod hasłem „The revolution will not be televised”, poświęcimy relacji poezji, mediów i technologii. Nie pytamy, czy codzienna obecność tzw. nowych technologii w naszym życiu znajduje swoje odbicie w poezji – bo to oczywiste – ale, prezentując projekty poetów cybernetycznych i zapraszając ich do dyskusji, chcemy pokazać na czym może polegać faktyczne przekroczenie granicy między językiem poezji a językiem programowania, między udziałem technologii w życiu (i w poezji) a życiem w technologii (i w poezji). Tego dnia do rozmowy zaprosiliśmy też Macieja Gierszewskiego, poetę od dłuższego czasu zajmującego się wydawaniem komiksów. Będziemy pytać go o możliwość łączenia poezji i komiksu, wykorzystywania technik komiksowych przez poetów i narzędzi lirycznych przez twórców komiksów.

 

Dzień drugi upłynie pod hasłem „The revolution will be live”. Jego bohaterką będzie „poezja na żywo” – taka, której niezbywalnym elementem jest obecność poety, jego głos i zachowanie sceniczne. Poezja mówiona – spoken word – ma wielką tradycję w kulturze anglosaskiej i niezbyt imponującą w Polsce. Wywodząca się z czarnej poezji oraz jazz poetry, poezja spoken word opiera się na improwizacji, pracy z dźwiękiem i rytmem, szczególnej płynności słów i zdań znanej jako flow. W czasie dyskusji, do której zaprosiliśmy anglistę Jerzego Jarniewicza i amerykanistę Kacpra Bartczaka (a także praktyka spoken word Szczepana Kopyta), będziemy pytać o to, jak spoken word ma się do poezji na papierze, o utrwalanie „efektów” głosowych w piśmie; o swego rodzaju poetykę mowy w druku. Zamknięciem tego dnia będzie występ Bena Mellora, pochodzącego z Manchesteru poety i performera, zwycięzcy BBC Radio 4 National Poetry Slam z 2009 roku.

 

Dzień trzeci zatytułowaliśmy „The revolution will be no re-run” i właściwie powinniśmy dodać do tego hasła znak zapytania, ponieważ tego dnia rozmawiać będziemy o poetyckich procedurach i algorytmach, o wierszowych mechanizmach i machineriach, czyli – nawiązując do tradycji OuLiPo – o wyzwoleniu (wiersza) przez ograniczenie (formalne). Tego dnia zapraszamy nie tylko na spotkania autorskie, ale też na otwarte warsztaty poetyckie (prowadzone przez Andrzeja Sosnowskiego, Kirę Pietrek i Konrada Górę) i  dyskusję, której tematem będą wszelkiego typu rygory i obostrzenia w pracy literackiej – ich rola w pisarskiej praktyce, szczególnie spektakularne przypadki ich zastosowania w historii literatury, a przede wszystkim ich dwojaki wiążąco-wyzwalający charakter. Ten dzień podsumujemy proceduralnym turniejem poetyckim, czyli mającą już swoją wrocławską tradycję „Bitwą na 7 słów”. Jej uczestnicy będą mieli w określonym czasie stworzyć i zaprezentować utwory poetyckie wykorzystujące podane wcześniej 7 określonych słów (w takiej gramatycznej formie w jakiej je otrzymają). W jury zasiądą Andrzej Sosnowski, Konrad Góra i Mieczysław Orski.



PROGRAM

28 III - The revolution will not be televised.
Wiersze, media, technologie
17.15: Prezentacja poetów: Leszek Onak, Łukasz Podgórni
18.00: Prezentacja poetów: Roman Bromboszcz, Piotr Płucienniczak
18.45: Dyskusja Co znaczy być poetą współczesnym? z udziałem Łukasza Podgórniego, Romana Bromboszcza, Leszka Onaka i Piotra Płucienniczaka – prowadzenie: Arkadiusz Wierzba
20.15: Rozmowa Poezja i komiks. Wiele możliwości? z udziałem Macieja Gierszewskiego, połączona z czytaniem wierszy – prowadzenie: Marta Koronkiewicz
21.30: Koncert – Piętnastka

 

29 III - The revolution will be live.
Poezja mówiona, slam, performance
16.00: Wernisaż prac Kiry Pietrek
17.00: Prezentacja poetów: Marta Marciniak, Adam Kaczanowski
17.45: Prezentacja czeskiej poezji mówionej: Bio Sasha
18.45: Prezentacja poetów: Szczepan Kopyt, Konrad Góra
19.30: Prezentacja poezji głosowej Jurija Zawadzkiego
20.00: Dyskusja Spoken word na papierze? z udziałem Jerzego Jarniewicza, Szczepana Kopyta, Kacpra Bartczaka – prowadzenie: Paweł Kaczmarski
21.30: Występ Bena Mellora

 

30 III - The revolution will be no re-run.
Algorytmy, procedury, automaty
14.00: Otwarte warsztaty literackie z Konradem Górą, Kirą Pietrek, Andrzejem Sosnowskim
16.30: Spotkanie autorskie z Kirą Pietrek – prowadzenie: Paweł Kaczmarski
17.45: Dyskusja Wiersze, algorytmy, procedury z udziałem Andrzeja Sosnowskiego, Konrada Góry, Joanny Orskiej – prowadzenie: Marta Koronkiewicz
19.15: Turniej Proceduralny Bitwa na 7 słów – prowadzi Karol Pęcherz, jury: Andrzej Sosnowski, Konrad Góra, Mieczysław Orski
21.30: Koncert – Porcje Rosołowe

 

Festiwal poprzedza konferencja naukowaKonferencja.


Dyrekcja festiwalu:
Dyrektor artystyczny: Przemysław Witkowski
Dyrektor programowy: Paweł Kaczmarski
Koordynatorzy Festiwalu: Marta Koronkiewicz, Jakub Skurtys
Kurator muzyczny: Paweł Szroniak
Opiekun naukowy: Joanna Orska
Opracowanie graficzne: Katarzyna Koprowska

 

Kurator części belgijskiej: Dorota Walczak-Delanois

Zespół części belgijskiej: Jeremy Lambert (przedstawiciel Instytutu Polskiego – instytucji wspierającej), Cécile Bocianowski, Izabella Jach-Rahib, Katia Vanderborre


Organizatorzy:
Stowarzyszenie Młodych Twórców „Kontrast”
„8. Arkusz” – dodatek młodoliteracki do miesięcznika „Odra”

 

Współorganizacja:
Europejska Stolica Kultury Wrocław 2016
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu

 

Matronat medialny:
„Odra”, „Rita Baum”, „Praktyka Teoretyczna”, Liternet.pl, Rozdzielczość Chleba, „Kontrast”

 

Salę na potrzeby konferencji naukowej udostępnia Uniwersytet Wrocławski.



Więcej informacji na stronie festiwalu oraz na FB



  • Dodaj na Facebook
  • Dodaj na nk
  • Dodaj na gg
  • Dodaj na Wykop
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj na Blip

  • Galeria FOTO-GEN
  • dokis
  • 50.WROSTJA
  • DolnySlaskpelenHistorii
  • DCIK