nasz kanal na youtube
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header

Pierwsze spotkanie informacyjny tegorocznej edycji programu
Bardzo Młoda Kultura na Dolnym Śląsku

f

Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu oraz Urząd Miasta Świdnica zapraszają wszystkich miłośników kultury w niebanalnym wydaniu, animatorów i edukatorów na pierwsze spotkanie informacyjne, 3-letniego programu Narodowego Centrum Kultury pn. Bardzo Młoda Kultura, które odbędzie się już 7 marca br. w Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych przy ul. Długiej 33 w Świdnicy. Spotkanie rozpocznie się o godz. 11:00 i potrwa około trzy godziny. Kolejne spotkania zaplanowano w Głogowie (14 marca), Jeleniej Górze (21 marca) i Wiszni Małej (22 marca). Aktualności dotyczące programu i spotkań informacyjnych zamieszczane są na stronie www.bardzomlodakultura.pl oraz na portalu Facebook – fun page Bardzo Młoda Kultura na Dolnym Śląsku.


Program Bardzo Młoda Kultura na Dolnym Śląsku wspófinansowany jest ze środków Narodowego Centrum Kultury oraz Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Jego tegoroczna edycja rozpoczyna się od serii spotkań informacyjnych w Świdnicy, Głogowie, Jeleniej Górze i Wiszni Małej, na których osoby zainteresowane realizacją pomysłów z zakresu edukacji kulturowej będą mogły poznać szczegóły programu. Niezmiennym elementem projektu jest dwuetapowe konkursowe postępowanie kwalifikujące dla uczestników, dwudniowe warsztaty dla zwycięskich zespołów, podczas których będą mogły podnieść swoje kompetencje, a po warsztatach realizacja pomysłów w ramach regrantingu. Niezmienna także pozostaje kwota na realizację projektu, która wynosi 10 tys. zł i wymóg, aby zespoły były tworzone przez trzy osoby reprezentujące środowisko oświaty i kultury. Forma i pomysł na inicjatywę ograniczone są jedynie kreatywnością uczestników.

Zeszłoroczna edycja programu ożywiła przestrzeń kulturalną w dziesięciu miejscowościach regionu. Projekty były realizowane w Bielawie, Bolesławcu, Bolkowie, Gaworzycach, Jaworze, Kamiennej Górze, Kromnowie, Legnicy, Wleniu i Wrocławiu. W ramach programu zrealizowano m.in. projekty filmowe, teatralne, muzealne, z zakresu sztuki cyrkowej i rzemiosł artystycznych. Działania obfitowały w spotkania edukacyjne, konferencje, warsztaty, próby, pokazy, happeningi. Liczba tego rodzaju przedsięwzięć zbliżyła się do 300, w których łącznie wzięło udział ponad 2000 osób. Dla większości uczestników udział w projekcie wiązał się z odkrywaniem szans i możliwości jakie oferują lokalne instytucje kultury wspierane przez animatorów i liderów kultury. Operatorem dolnośląskiej części programu BMK jest Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu.

 

Filmy z realizacji projektów w roku 2016:

Edukacja z filmem i legendą – Bielawa: 
https://www.youtube.com/watch?v=Cr1_abSHBWk

Wkoło koła – Bolesławiec:
https://www.youtube.com/watch?v=ZmaQXmoT2-E

więcej informacji

„Niepozowane” wystawa kolektywu Un-Posed

f

10 marca – 8 kwietnia 2017
Galeria FOTO-GEN
pl. bpa Nankiera 8, Wrocław
Wernisaż: 10.03.2017, godz. 18.00


Na wystawie zaprezentowanych zostanie kilkadziesiąt zdjęć wykonanych przez autorów należących do jednej z najbardziej rozpoznawalnych i najważniejszych polskich grup skupiających fotografów ulicznych.

 

Nieupozowanie i nieustawienie zdjęcia to podstawowa zasada fotografii ulicznej. Fotograf musi obserwować, dostrzegać to, czego inni nie zauważają. Są też tacy, którzy niemal uprzedzają wypadki – wcześniej widzą, że ktoś ciekawie ubrany wejdzie za moment w promień słońca, przejeżdżający wagon zasłoni reklamę, albo pędzący – stworzy ciekawy, rozmyty drugi plan. Do większości zdjęć ulicznych trzeba mieć też sporo szczęścia.

Bohaterem wystawy „Niepozowane” jest człowiek. Znajdujemy go w bardzo różnych sytuacjach – codziennego jeżdżenia do pracy, w trakcie rytuału religijnego lub wypoczynku. Fotografie dziewięciorga autorów powstałe w bardzo różnych miejscach na świecie układają się w opowieść o współczesnej kondycji człowieka. Jak się zachowuje, czym się otacza, jakie emocje wyraża w miejscach publicznych. Co nas z nim łączy? Czy odnajdziemy siebie w podobnych sytuacjach? Czy gdzieś już widzieliśmy te sceny? Niepozowane, migawkowe, ulotne, chwilowe. Mijamy je codziennie.

„Niepozowane” to polska nazwa kolektywu Un-Posed i także tytuł zbiorowej wystawy. Prezentujemy zarówno najlepsze jak i najnowsze zdjęcia znanych w środowisku fotografii ulicznej autorów.

 

Autorzy zdjęć: Damian Chrobak, Maciej Dakowicz, Jamie Fyson Howard, Ania Kłosek, Monika Krzyszkowska, Tomasz Kulbowski, Tymon Markowski, Marta Rybicka, Adrian Wykrota.

 

Kuratorka wystawy: Joanna Kinowska

 

Koordynatorka wystawy: Marta Przetakiewicz

 

 

Kolektyw Un-Posed powstał w 2011 roku z inicjatywy Damiana Chrobaka. Ten najbardziej rozpoznawalny polski kolektyw skupiony wokół fotografii ulicznej, po przerwie, powrócił na początku 2016 roku w nowej odsłonie. W skład reaktywowanej grupy wchodzą: Damian Chrobak, Maciej Dakowicz, Jamie Fyson Howard, Joanna Kinowska (kuratorka), Ania Kłosek, Monika Krzyszkowska, Tomasz Kulbowski, Tymon Markowski, Marta Rybicka oraz Adrian Wykrota. Nadrzędnym celem grupy jest kształtowanie kreatywności i świadomości wizualnej dotyczącej przestrzeni publicznej oraz promowanie osiągnięć polskich fotografów ulicznych.

Fotografia uliczna opiera się na rejestrowaniu niezwykłych zdarzeń, symboli czy anegdot, ukrytych w codziennych sytuacjach, dziejących się w miejscach publicznych, ale niezauważanych przez większość ludzi. Pomimo tego, że członkowie kolektywu poruszają się w tym samym obszarze zainteresowań, każdy z nich ma odrębny, indywidualny styl, co pokazuje złożoność i potencjał tkwiący w fotografii ulicznej. Jedno jest wspólne i konieczne: wyprzedzanie zdarzeń, bycie bardzo blisko sytuacji i ludzi, fotografowanie codziennie – cierpliwe, instynktowne wypatrywanie decydujących momentów, wartych utrwalenia w kadrze ułamków sekund.

Zdjęcia kolektywu Un-Posed prezentowane były na wystawach w Leica Gallery w Warszawie, podczas Miesiąca Fotografii w Berlinie, a także w ramach międzynarodowych projektów Eastreet i Street Photography Now.

Premiera wystawy „Niepozowane” miała miejsce w sierpniu 2016 roku w Brain Damage Gallery w Lublinie. Jej współproducentami są Brain Damage Gallery i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Wystawę zrealizowano przy pomocy finansowej Miasta Lublin.

Więcej informacji o Un-Posed: www.un-posed.com

 

Teczka prasowa do pobrania

 

Galeria FOTO-GEN

Ośrodka Kultury i Sztuki we Wrocławiu

Instytucji Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego

pl. bpa Nankiera 8, 50-140 Wrocław

tel. 71 344 78 40

e-mail: galeria.foto-gen@okis.pl, www.okis.pl

Galeria czynna od poniedziałku do soboty w godz. 10.0018.00.

Bilety: 4 zł, ulg. 2 zł. W poniedziałki wstęp bezpłatny.

więcej informacji

GLASSTOSTERON

f

12 marca - 16 kwietnia 2017
Oddział Wałbrzyskiej Galerii Sztuki BWA w Zamku Książ,
ul. Piastów Śl.1, Wałbrzych
Wernisaż: 18.03.2017, godz. 17.00

 

W sfeminizowanym świecie sztuki szkła pozostała niewielka grupa artystów, w żyłach których krąży jeszcze zachowany od prahistorii, tajemniczy składnik ich organizmów glasstosteron. To on odpowiada za miliony szklanych dzieł sztuki, które wykreowali od czasu wydmuchania pierwszej, szklanej bańki do czasu powstania w USA, w drugiej połowie lat 60. XX wieku, artystycznego zjawiska nazwanego później Art Glass Movement’em. Mężczyźni, pionierzy tego ruchu, rozpropagowali pełne uniezależnienie się twórcy od huty szkła, jedynego miejsca gdzie można było tworzyć w gorącej masie szklanej. Powstające pracownie/studia szkła, dały możliwość niekończących się eksperymentów i otworzyły drogę do eksplorowania kolejnych, nowatorskich technik szklarskich. Świat oszalał na punkcie szkła artystycznego - było inne niż to produkowane seryjnie, nawet jeżeli krótkie serie miały cechy unikatów. Już nie wystarczyło „artystyczne zdeformowanie” obiektu, użycie kilku kolorów czy skala przedmiotu. Nowe techniki to nowe w wyrazie i formie obiekty.

 

Obok mężczyzn, pierwszych eksperymentatorów, zaczęły pojawiać się kobiety/artystki szkła, co było naturalnym zjawiskiem, towarzyszyły przecież przy pierwszych doświadczeniach amerykańskich kolegów. Ruch i jego wpływy rozszerzył się na całą Amerykę Północną i Europę. Z biegiem czasu proporcje męskiego i żeńskiego pierwiastka w sztuce szkła zostały mocno zachwiane. Oglądając wystawy szkła, przeglądając katalogi, wizytując pracownie/katedry/wydziały projektowania szkła bez trudu zauważymy dominację kobiet. To ich twórczość zostaje coraz częściej prezentowana na poświęconych tylko kobietom wystawach szkła - tak dzieje się na świecie i również w Polsce. Konkursy na statuetki dla kobiet, projektowane i wykonane przez kobiety czy wspólna wystawa szkła artystek z Polski i Czech to tylko nieliczne krajowe przykłady.

 

Ostatnim dowodem takiej kobiecej dominacji w świecie jest przygotowana w 2016 roku, przez The Mint Museum i Toledo Museum of Art, wystawa Fired Up: Contemporary Glass by Women Artists , prezentująca kobiecą sztukę szkła, obejmującą okres „od zdominowanego przez mężczyzn Art Glass Movement’u lat 60. do instalacji i prac wykonanych w mixed media początku XXI wieku, ukazujących przenikanie się wpływów sztuki, rzemiosła i dizajnu”.

 

Jak wobec tego zjawiska skromny, UNBREAKABLE „nietłukący się szklany zestaw” twórców może stawić czoła armii swych koleżanek?

 

Niech odpowiedzi na to pytanie dostarczy Państwu przygotowany projekt, w którym zaproszeni artyści zmierzyli się z koniecznością zaprezentowania obiektów podkreślających ich przynależność do męskiego świata. Mocne w wyrazie, formie i skali obiekty, często zawierające erotyczny podtekst, stanowią trzon wystawy GLASSTOSTERON. Niech każdy postara się odczytać, zawarty w pracach moich kolegów, wpływ owego tajemniczego, organicznego związku chemicznego i spróbuje odnaleźć ich męski punkt widzenia. Poszukajcie Państwo w naszych obiektach i instalacjach drapieżności struktur, mrocznych płaszczyzn, optycznego ciężaru materii, symboliki elementów oraz znaków i co może dziwne w męskiej sztuce - delikatności zewnętrznych i wewnętrznych reliefów. Może wtedy znajdziecie odpowiedź i zobaczycie różnice w twórczości obu grup.

 

Ja sam nie jestem pewien, czy w przyszłości glasstosteron uratuje męską twórczość. Oby nie stał się wyznacznikiem „nowego wieku” i kruchości męskiej osobowości z naklejką OSTROŻNIE SZKŁO !

 

prof. Kazimierz Pawlak
kurator projektu

 

Organizatorzy:
Wałbrzyska Galeria Sztuki Biuro Wystaw Artystycznych
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wroclawiu Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnoślaskiego

więcej informacji

W marcowym numerze MIESIĘCZNIKA „ODRA”:

f

WOLEŃSKI o etosie inteligencji  URBANEK: Gra o Wałęsę
INWAZJA ROBOTÓW
  Z listów do redakcji Z. BAUMANA
ORZECHOWSKI: FAKE NEWS
 ŚWIERKOCKI o anglicyzmach
CITATI o CONRADZIE
 POUND: Z fragmentów PIEŚNI
ROMANOWICZOWA
 GOLDSMITH: Pogoda  Tate Modern

więcej informacji

„Za…i przed kamerą – „Dolina Pałaców i Ogrodów” w obiektywie Marzeny Zawal

f

21 marca 2017 r.
Zamek Książ
ul. Piastów Śląskich 1, Wałbrzych

- godz. 18.00 – „Za…i przed kamerą – „Dolina Pałaców i Ogrodów” w obiektywie Marzeny Zawal - wernisaż wystawy fotosów z planu filmowego „Dolina Pałaców i Ogrodów.
(Wystawa czynna:  21.03-4.04.2017r.)

- godz. 19.00 - pokaz filmu „Dolina Pałaców i Ogrodów”

wstęp wolny

 

 

Przedstawiciele rodu Schaffgotschów tworzyli historię Kotliny Jeleniogórskiej już od średniowiecza. Przez stulecia ród ten wywierał wpływ na okolicę i brał udział w najważniejszych wydarzeniach każdej epoki. O Dolinie Pałaców i Ogrodów traktuje nowy film w ramach cyklu „Dolny Śląsk Pełen Historii”

Zamki, dwory, pałace, wielkie posiadłości ziemskie – wszystko to znajdowało się w posiadaniu tej słynnej rodziny: zamek Chojnik, pałac w Sobieszowie, pałac w Cieplicach, pałac w Czernicy i dwór Czarne. Film przypomina sylwetki najważniejszych z jej przedstawicieli: Gotsche II, Hansa Ulryka, Leopolda Schaffgotscha i wielu innych. Wszyscy oni zapisali się wielkimi zgłoskami w kronice historii rodowej i regionalnej – kronice Doliny Pałaców i Ogrodów.

Oprócz Schaffgotschów – świadków burzliwej historii i gospodarzy regionu – w fabularyzowanym filmie dokumentalnym pojawią się również inne wielkie postacie oraz ich pałace: hrabiostwo Reden – założyciele jednego z pierwszych na kontynencie parków romantycznych w Bukowcu. Pałac i park, którego gośćmi był sławny romantyczny malarz Caspar David Friedrich oraz poeta Johann Goethe.  

Nieopodal, w Mysłakowicach i Karpnikach, spędzała lato rodzina królewska, urządzając huczne bale, udając się na romantyczne spacery i wycieczki po śląskim „Elizjum”. Pałacowe parki u stóp Karkonoszy: Wojanów, Staniszów, Bukowiec, Karpniki, Cieplice, Ciszyca, Mysłakowice jeden po drugim zamieniały się w romantyczne oazy z widokiem na najważniejszą górę Prus – Śnieżkę.     

W tej scenerii rozgrywa się nieszczęśliwa miłość polskiej arystokratki Elizy Radziwiłłówny i księcia Prus, syna króla, Wilhelma. Nic nie trwa wiecznie i romantyczne czasy zastąpiły wiek żelaza, pary, ludowych buntów i socjalistycznej rewolucji. Konflikty na tle klasowym – między arystokracją i przemysłowcami z jednej strony, a robotnikami z drugiej – zakończył wybuch pierwszej, a potem drugiej wojny światowej.            

Uciekając przed nadciągającą ze wschodu Armią Czerwoną, niemieckie rody arystokratyczne opuściły pałace, w tym i Schaffgotschowie, zostawiając swoje dominia wraz z pałacem w Cieplicach na łasce przybyszów ze wschodu. Zrujnowane w latach komunistycznych pałace i parki powoli odzyskują dzisiaj blask, będąc świadkami historii i ludzkich dramatów. Film jest również opowieścią o przemianach kulturowych w Kotlinie.            

Misją cyklu „Dolny Śląsk Pełen Historii” - tworzonego przez TVP3 Wrocław i Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu - jest ukazanie piękna regionu, przekazanie wartościowej wiedzy o jego historii i kulturze, aktywizacja lokalnej społeczności oraz zwiększenie dumy z miejsca zamieszkania. Dla mieszkańców miejscowości, w których kręcone są zdjęcia, realizacja filmu to zawsze ważne wydarzenie odbijające się echem w lokalnych mediach i angażujące dziesiątki osób z grup rekonstrukcyjnych oraz statystów – często pasjonatów historii.

Film miał już swoje premiery we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Wojanowie i na antenie TVP 3 Wrocław w listopadzie i grudniu zeszłego roku.

więcej informacji

Aktualności

« powrót

Bunt – Ekspresjonizm – Transgraniczna awangarda. Prace z berlińskiej kolekcji prof. St. Karola Kubickiego

Bunt – Ekspresjonizm – Transgraniczna awangarda. Prace z berlińskiej kolekcji prof. St. Karola Kubickiego

Dodano: 13.04.2015 10:37

 

W roku 2015 w Muzeum Narodowym w Poznaniu, Muzeum Okręgowym im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Muzeum Józefa Ignacego Kraszewskiego w Dreźnie i Dolnośląskim Centrum Fotografii „Domek Romański” we Wrocławiu prezentowana jest wystawa Bunt – Ekspresjonizm – Transgraniczna awangarda. Honoruje ona darowiznę z berlińskiej kolekcji profesora St. Karola Kubickiego  syna polsko-niemieckiej pary artystów awangardowych, Margarete i Stanisława Kubickich  dla Muzeum Narodowego w Poznaniu i Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Zasadniczą część eksponowanego zbioru dzieł stanowi ok. 90 ekspresjonistycznych prac poznańskiej plastyczno-literackiej grupy Bunt. Całe tournée włączone jest do programu Międzynarodowego Triennale Grafiki Kraków 2015.

 

Obok dzieł Kubickich, inicjatorów polsko-niemieckich kontaktów wystawienniczych i wydawniczych, przede wszystkim między poznańską grupą Bunt i czasopismem „Zdrój" a berlińskimi galeriami i czasopismami „Die Aktion" i „Der Sturm" zaprezentowane zostaną rysunki, pastele, linoryty i prace w technikach wklęsłodruku autorstwa Jerzego Hulewicza, Władysława Skotarka, Stefana Szmaja, Jana Jerzego Wronieckiego i Jana Panieńskiego, które w związku z wystawami grupy Bunt w latach 19181922 w Berlinie pozostawały tam aż do czasu aktualnej donacji.

 

Ekspozycji historycznych prac z okresu schyłku I wojny światowej i dwudziestolecia międzywojennego towarzyszyć będą pokazy projektów artystycznych Refleks (20142015), Ulotka i Ich 7 (2015) zainspirowanych twórczością, działalnością i programem grupy Bunt, realizowane głównie przez ok. 30 grafików z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, a obejmujące poza pracami na papierze, instalacjami i jedną rzeźbą także filmy artystyczne. Dialog współczesnych twórców ze sztuką klasycznej awangardy ukaże też instalacja ze szkła i żelaza autorstwa duetu artystycznego, stanowiącego symboliczny odpowiednik współtwórców grupy Bunt i rodziców darczyńcy, Margarete i Stanisława Kubickich. Zostanie ona zaprezentowana w Dreźnie i Wrocławiu.

 

W Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy odbędzie się konferencja „Bunt a tradycje grafiki w Polsce i w Niemczech” (26.06.2015). Projekt prezentowany będzie również na 23 konferencji Grupy Roboczej Niemieckich  i Polskich Historyków Sztuki i Konserwatorów Re-konstrukcje. Miasto, przestrzeń, muzeum, przedmiot (710.10.2015, Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza/ Centrum Kultury „Zamek“ w Poznaniu), służąc popularyzacji wiedzy nt. związków polskich i niemieckich ekspresjonistów, a także donacji, tak istotnej dla polskiego muzealnictwa.

 

Program towarzyszący wystawie obejmuje wykłady, warsztaty i prezentacje w ramach Nocy Muzeów w Poznaniu (16.05.2015) oraz Wrocławskich Targów Dobrych Książek (315.12.2015), a także 5 dwujęzycznych publikacji.

 

Koncepcja i kuratorka tournée wystawy: Lidia Głuchowska

Współkuratorka w Muzeum Narodowym w Poznaniu: Agnieszka Salamon-Radecka

Koordynatorki w Muzeum Okręgowym im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy: Barbara Chojnacka, Honorata Gołuńska

Koordynatorki Dolnośląskiego Festiwalu Artystycznego OKiS: Agnieszka Chodysz-Foryś, Marta Przetakiewicz, Bronisław Kowalewski

 

Projekt Refleks (20142015)
Artyści współcześni:
Krzysztof Balcerowiak, Andrzej Bobrowski, Stefan Ficner, Marek Glinkowski, Jarosław Janas, Dorota Jonkajtis, Katarzyna Krawczyk, Maciej Kurak, Małgorzata Maryna Mazur, Agnieszka Mori, Grzegorz Nowicki, Mirosław Pawłowski, Max Skorwider, Piotr Szurek, Michał Tatarkiewicz, Radosław Włodarski

Kurator: Maciej Kurak

Plakat: Andrzej Bobrowski

Film: Marek Glinkowski (tekst: Maciej Kurak, dźwięk: Radosław Włodarski)

 

Projekt Ulotka (2015)
Artyści współcześni:
Krzysztof Balcerowiak, Andrzej Bobrowski, Magdalena Czerniawska, Stefan Ficner, Agata Gertchen, Marek Glinkowski, Mariusz Gorzelak, Paweł  Frąckiewicz, Jarosław Janas, Aleksandra Janik, Zuzanna Dyrda, Dorota Jonkajtis, Anna Kodź, Wojciech Kołacz, Sebastian Łubiński, Katarzyna Krawczyk, Marta Kubiak, Maciej Kurak, Maryna Mazur, Agnieszka Mori, Christopher Nowicki, Grzegorz Nowicki, Mirosław Pawłowski, Max Skorwider, Jacek Szewczyk, Piotr Szurek, Michał Tatarkiewicz, Anna Trojanowska, Przemysław Tyszkiewicz, Małgorzata Warlikowska, Radosław Włodarski.

Kurator: Maciej Kurak

Koordynator we Wrocławiu: Jacek Szewczyk

Plakat: projekt – Maciej Kurak, Radosław Włodarski, Andrzej Bobrowski, wykonanie (linoryt) – Andrzej Bobrowski

Film: Marek Glinkowski (dźwięk: Radosław Włodarski)

 

Uczestnicy projektu Ich 7  (2015) – dwie różne odsłony, w Bydgoszczy i Wrocławiu
Artyści współcześni:
Andrzej Bobrowski, Agata Gertchen, Maciej Kurak, Jacek Szewczyk, Piotr Szurek, Przemysław Tyszkiewicz (grafika) i Małgorzata Kopczyńska (rzeźba).

 

Duet artystów współczesnych uczestniczący w odsłonach w Dreźnie i Wrocławiu: Karolina Ludwiczak/ Marcin Stachowiak

 

Film artystyczno-dokumentacyjny o tournée wystawy donacyjnej:

Koncepcja i realizacja: Lidia Głuchowska, Anna Kraśko

Realizacja techniczna: Anna Kraśko


Logo tournée: Andrzej Bobrowski, Transformacja M/S – projekt, linoryt, 2015

 

Czas trwania: 


19.04 – 31.05.2015 – Muzeum Narodowe w Poznaniu


25.06 – 23.08.2015 – Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy


4.09 – 8.11.2015 – Muzeum Józefa Ignacego Kraszewskiego w Dreźnie


19.11 – 12.12.2015 – Dolnośląskie Centrum Fotografii „Domek Romański” we Wrocławiu

 

Organizatorzy:

Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Artystycznego

Muzeum Narodowe w Poznaniu

Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy

Muzeum Józefa Ignacego Kraszewskiego w Dreźnie (należące do Związku Muzeów Miasta Drezno)

                                           

Partnerzy: 

Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, Wydział Grafiki i Sztuki Mediów

Wrocławskie Targi Dobrych Książek

Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Wydział  Grafiki i Komunikacji Wizualnej

Dolnośląskie Centrum Fotografii „Domek Romański”, Wrocław

Fundacja Rarytas, Poznań

Wielkopolskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych

Instytut Sztuk Wizualnych, Wydział Artystyczny, Uniwersytet Zielonogórski

 

Patronat: Stowarzyszenie Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy'ego Brandta Uniwersytetu Wrocławskiego

 

Patroni medialni edycji poznańskiej: „Arteon", „IKS", „Puls Poznania", „Radio Merkury", TVP Kultura, „Rynek i Sztuka"

Patroni medialni edycji bydgoskiej: Radio PIK, „Gazeta Wyborcza", „Art & Business", „Arteon", pismo kulturalne „Fragile”, „Quart", „Dyskurs", „Format", „Odra", portal DOKiS.pl, opieka medialna: TVP Bydgoszcz

Patroni medialni edycji drezdeńskiej: „Quart", „Dyskurs", „Format", „Odra", portal DOKiS.pl

Patroni medialni edycji wrocławskiej: „Quart", „Dyskurs", „Format", „Odra", Radio Wrocław Kultura, portal DOKiS.pl, opieka medialna: TVP Wrocław


Publikacje towarzyszące:

  • Lidia Głuchowska: Stanisław Kubicki – in transitu. Poeta tłumaczy sam siebie / Ein Poet übersetzt sich selbst; Przedmowa: Peter Mantis; tłum.: Dorota Cygan, Lidia Głuchowska, Arkadiusz Jurewicz, Michael Zgodzay; red. językowa: Margit Jäkel; Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu, Wrocław 2015.
  • Lidia Głuchowska (red.): Bunt – Ekspresjonizm – Transgraniczna awangarda. Prace z berlińskiej kolekcji prof. St. Karola Kubickiego / Bunt – Expressionismus – Grenzübergreifende Avantgarde. Werke aus der Berliner Sammlung von Prof. St. Karol Kubicki; konsultacja naukowa: Agnieszka Salamon-Radecka; tłum.: Dorota Cygan, Lidia Głuchowska; red. językowa tekstu polskiego: Julia Sworowska; red. językowa tekstu niemieckiego: Margit Jäkel; Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 2015.
  • Maciej Kurak (red.): Ulotka; Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Wydział Grafiki i Sztuki Mediów; Fundacja Rarytas, Poznań 2015.
  • Maciej Kurak (red.): Refleks; Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Wydział Grafiki i Komunikacji Wizualnej, Fundacja Rarytas, Poznań 2014.
  • Lidia Głuchowska, Honorata Gołuńska, Michał F. Woźniak (red.): „Bunt” a tradycje grafiki w Polsce i w Niemczech; Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2015.

 

 

Autorem grafiki zamieszczonej w nagłówku jest Andrzej Bobrowski, Transformacja M/S – projekt, linoryt, 2015

 

Projekt współfinansuje  Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej.

Wystawa w Dreźnie i we Wrocławiu dofinansowana ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego.

 

 

 

 

Organizatorzy:    

 

   

                  

Artykuły o wystawie:

Powrót grafik Buntu

Finisaż wystawy w Muzeum Narodowym w Poznaniu

Noc muzeów w Poznaniu Projekt Ulotka

Transgraniczna awangrada

Skarb w Muzeum grafiki grupy Bunt (Radio Merkury Poznań)

Zapowiedź wystawy

Wernisaż i konferencja w bydgoskim Muzeum Okręgowym wywiad w Polskim Radiu PIK

Reportaż o wystawie w Bydgoszczy

„Buntownicza siódemka" i „Ulotka"


Przejdź do pełnej galerii
  • Dodaj na Facebook
  • Dodaj na nk
  • Dodaj na gg
  • Dodaj na Wykop
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj na Blip

  • DCIK
  • DolnySlaskpelenHistorii
  • Galeria FOTO-GEN
  • 50.WROSTJA
  • dokis